Postup pro vyřizování stížností


Naším cílem je zajistit našim klientům kvalitní zdravotní služby a péči. Litujeme každého případu, kdy pacient není s poskytnutými zdravotními službami spokojen. Chceme však udělat maximum pro to, aby každá negativní zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Vaše připomínky uvítáme.

Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností je těžší pracovat. Stížnost nám proto zašlete ideálně v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. Vaši stížnost předáváme kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme.

V souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování ve znění pozdějších předpisů může proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat stížnost:

  • pacient
  • zákonný zástupce pacienta
  • osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže s ohledem na svůj zdravotní stav učinit sám nebo pokud zemřel)
  • osoba zmocněná pacientem

 

Příjem stížností

  • poštou na adresu: MEDIRECO NEMOCNICE s.r.o., 5. května 319, 396 01 Humpolec
  • datovou schránkou: jmspvae
  • elektronicky prostřednictvím emailu na adresu: info@medireconemocnice.cz
  • ústně telefonicky na tel. čísle: +420 605 151 958
  • osobně po předchozím objednání u vedení nemocnice
  • prostřednictvím online formuláře na webových stránkách
  • písemně osobně: schránka pro podání stížností je umístěná na každé pobočce našeho zdravotnického zařízení. O jejím umístění Vám podá informaci zdravotnický personál.

 

Stížnost musí obsahovat tyto informace:

  • o pacientovi: jméno, příjmení, datum narození a adresa trvalého bydliště
  • o stěžovateli: jméno, příjmení, datum narození, e-mail, doručovací adresa, telefonní číslo
  • podpis stěžovatele
  • obsah sdělení (popis skutkové okolnosti, která je hlavním předmětem stížnosti s uvedením data, času a osob, kterých se stížnost týká)
  • datum sepsání stížnosti

 

Vyřízení stížnosti

Veškeré přijaté stížnosti evidujeme, prověřujeme a řešíme. Stížnosti vyřizuje vedení společnosti ve lhůtě 30 dnů, která počíná běžet ode dne obdržení stížnosti. Tuto lhůtu je možno prodloužit v odůvodněných případech o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty bude stěžovatel informován.

Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je poskytovatel nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů od jejího obdržení postoupit příslušnému subjektu. O předání stížnosti bude stěžovatel neprodleně informován.

U oprávněných stížností poskytovatel zpracuje nápravné opatření. V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti má stěžovatel právo podat stížnost k příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb, s uvedením důvodů svého nesouhlasu s vyřízením stížnosti.

V případě opakované stížnosti neobsahující nové skutečnosti, nebude tato stížnost již znovu šetřena. Stěžovatel bude o tomto postupu písemně vyrozuměn.

Stížnosti, u kterých nelze jednoznačně identifikovat autora, budou vyřizovány jako stížnosti anonymní a stěžovatel tedy neobdrží informaci o výsledku šetření.