Příjem pacienta
Pacienti jsou do našeho zdravotnického zařízení přijímání:
- z akutních lůžek různých nemocnic k doléčení, rehabilitaci či ošetřovatelské péči
- na doporučení praktického či odborného lékaře z domácího prostředí při zhoršení zdravotního stavu, který však nevyžaduje hospitalizaci na akutním oddělení
Pro posouzení vhodnosti umístění pacienta v našem zařízení a zajištění co nejlepší péče potřebujeme znát jeho aktuální zdravotní stav, současnou terapii a sociální situaci, proto přijetí pacienta k hospitalizaci v našem zařízení předchází řádně vyplněný formulář „Návrh na přijetí“ s doporučením od ošetřujícího lékaře příslušného zdravotnického zařízení nebo praktického či jiného odborného lékaře.
V případě zájmu o přijetí do našeho zdravotnického zařízení se prosím obracejte na vrchní sestry jednotlivých pracovišť, viz kontakty.
K hospitalizaci u nás s sebou pacient potřebuje
- doporučení od praktického či odborného lékaře nebo propouštěcí zprávu z nemocnice, která doporučila hospitalizaci v našem zdravotnickém zařízení
- občanský průkaz a kartičku zdravotní pojišťovny
- léky minimálně na 5 dní
- hygienické potřeby (tekuté mýdlo, kartáček a pastu na zuby, šampon na vlasy, hřeben, toaletní papír, muži potřeby na holení atd.)
- domácí obuv, ponožky, spodní prádlo, župan
- vhodnou (pevnou) obuv na rehabilitaci
- hůl či jinou kompenzační pomůcku, na kterou je pacient zvyklý (např. invalidní vozík, chodítko apod.)
- oblečení není nutné, hospitalizovaným pacientům je k dispozici ústavní oděv. Pobyt pacienta ve vlastním ošacení (např. pyžamo, noční košile) je možný, avšak osobní oblečení pacientů v našem zdravotnickém zařízení nepereme (tato služba je k dispozici pouze pro uživatele sociální služby, poskytované ve zdravotnickém zařízení lůžkové péče). Proto je nutné zajistit rodinou nebo blízkou osobou včasnou výměnu / vyprání osobního oblečení pacienta.
Uložení cenností pacientů
Peníze a cennosti pacientů je možné po domluvě s ošetřujícím personálem uložit do depozita zdravotnického zařízení. Tato skutečnost je zaznamenána do dokumentace a pacientem podepsána. Cennosti se vydávají pouze tomu, kdo si je uložil, po předložení občanského průkazu. Jiné osobě mohou být vydány jedině na základě úředně ověřené plné moci. V případě úmrtí pacienta se cennosti pozůstalým nevydávají – stávají se předmětem dědického řízení a jako takové zůstávají v depozitu nemocnice až do rozhodnutí soudu.
Doporučujeme pacientům, aby si ve vlastním zájmu, pokud je to možné, nebrali do nemocnice větší finanční částky, kreditní karty, šperky ani další cenné věci. Během pobytu u nás budete potřebovat pouze menší finanční obnos na drobné výdaje.
Naše zdravotnické zařízení nenese zodpovědnost za ztrátu cenností, hotovosti ani elektroniky, které nebyly řádně uloženy do místního depozita.
Návrh na přijetí
Propuštění pacienta
K propuštění pacienta dochází na základě posouzení ošetřujícího lékaře. Ten zohlední fyzický i psychický stav pacienta, jeho soběstačnost a možnost návratu do domácího prostředí. Pokud pacient soběstačný není, je nutno zvážit alternativy, např. zajištění pečovatelské nebo domácí ošetřovatelské služby.
Během hospitalizace se proto zajímáme i o sociální zázemí našich klientů, abychom věděli, jak o ně bude postaráno po propuštění z nemocnice.
Při propuštění pacienta z našeho zdravotnického zařízení je ošetřujícím lékařem vyhotovena propouštěcí zpráva a připravena dokumentace pro navazující péči. Na přechodné období (3-5 dní) jsou vydány předepsané léky.
Pokud je pacient propuštěn domů, jsou on i osoba, která jej přebírá do péče, poučeni o medikaci, rehabilitaci, dietě, denním režimu atd. V případě, že dochází k převozu pacienta do navazujícího zařízení, převoz je zajištěn zdravotní dopravní službou.
Propouští-li se pacient z našeho zdravotnického zařízení na negativní revers, musí si zajistit odvoz vlastní, popř. je možno zajistit mu přepravu zdravotní dopravní službou, avšak na jeho vlastní náklady.